ahşap oyuncak-mağaza

Tahta oyuncak, akıl oyunları, tahta kitler, yapı tuğlaları, müzik çanları için... www.ahsapoyuncak.web.tr

12 Nisan 2014 Cumartesi

T-ler ve Alternatif Eğitim

 T-istasyonu T lerle başlayan kelimeleri başlık edinip, birçok oyun, sanat ve zanaat   istasyonlarından oluşan,   aynı anda yetişkinler de dahil farklı yaş gruplarının katıldığı,  keyifli, eğitici, içinde  farklı ekonomik,  kültürel gruplardan bireylerin de etkileşimini  sağlayan  etkinlikler zinciri, interaktif bir sergi
                                 


Bazı özellikleri:
Bu interaktif aktivite ve sergide T harfi  ile başlayan birçok şeyi, tarihi, tabiattan tükettiklerimizi, insan emeğinin önemini, doğanın temposunu anlatıyoruz  aynı zamanda oyunlarımızla.
Sürdülebilirlik, bütüncül yaklaşım, çeşitliliğin zenginliği, tüketim karşısında üretimi anlatan bir metodoloji içeriyor, ve öğrenilen etkinlik sonrasında da yaşama taşınıyor; T ler ise öğrenilenin akılda kalmasına, keyifli öğrenilmesine ve yaratıcılığın teşvikine araç oluyor.
Çeşitli   eğitim modellerinden de besleniyor; Montessori pedagojisindeki gibi “ kolaydan zora” öğreniliyor, “kendi başına öğrenilmesine yardım ediyoruz” çocuk neyi ne zaman öğreneceğine, hangi istasyona ne şekilde katılacağına kendi karar veriyor,  yaş grupları, öğrenme seviyeleri farklı çocuklar aynı zamanda çalışıp, öğreniyor.
Waldorf’daki gibi  topluca üretiliyor, hareket ediliyor, doğal malzemeler kullanılıyor, ritim ve tekrarla öğreniliyor, oyun, rol model olunup, rol oyunları önemseniyor, masal, yaratıcılık, model olması...
Reggio Emilia'daki çocuğun farklı bakış açılarını görmek, bir şeyi derinlemesine her boyutuyla öğrenmek.
Köy enstitülerinin tarımı, zanaat ve ziraati...ve daha birçok  şey....
         -------------------------------

Küçük çocuklar T-lerle öğreniyor:,önce takip ediyorlar, tutuyorlar, test ediyorlar, taklit ediyorlar, ve tekrar edileni taklit ediyorlar, ve bunu sürekli tekrarlıyorlar.
Ya yetişkinler...onların anne-babaları, onlar da T-istasyonunda çocukluk mesleklerine geri dönüyorlar, onlar için de uygun oyun ve aktivitelerle, bir oyunu çocuk farkı oynarken, yetişkin daha farklı oynayabiliyor. Yetişkinler “mış” gibi yapmadıkları, yani kendileri için oynadıkları için, çocuk da bundan olumlu etkileniyor.
Bu yüzden diyoruz ki “bizde yetişkinlerin oynaMAMAsı yasaktır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder