Gel Oyna olarak kırık kalpler pazılımıza ilaveler yaptık, renkli geometrik şekilleri, tangram parçalarını..Bir de hani kullanım kılavuzunda yazanlarda biraz değişiklikler var.
Sevgililer gününde pedagojiyi de araya kattım,pedagojinin tarihsel geçmişini, Pestalozzi'nin, "OYUN PEDAGOJİSİ"nin kurucusu Fröbel'in daha iyi bilinmesini istiyorum. Öğrenmedeki 3H nın (heart, head, hand) bütünlüğünün bilinmesine ise her zamankinden çok ihtiyacımız var.
Gel Oyna da tahta oyuncakların oynandığı, birlikte üretildiği bir mekan. Kalp pazıl ve diğer oyunlarımızdan oynamaya bekleriz, ve oyuncak üretimine takılmaya 3 K ile Kalp, Kol, Kafa birlikteliğiyle... https://www.ahsapoyuncak.web.tr/gel-oyna-kalp-puzzle.html
Sevgililer gününde pedagojiyi de araya kattım,pedagojinin tarihsel geçmişini, Pestalozzi'nin, "OYUN PEDAGOJİSİ"nin kurucusu Fröbel'in daha iyi bilinmesini istiyorum. Öğrenmedeki 3H nın (heart, head, hand) bütünlüğünün bilinmesine ise her zamankinden çok ihtiyacımız var.
Gel Oyna da tahta oyuncakların oynandığı, birlikte üretildiği bir mekan. Kalp pazıl ve diğer oyunlarımızdan oynamaya bekleriz, ve oyuncak üretimine takılmaya 3 K ile Kalp, Kol, Kafa birlikteliğiyle... https://www.ahsapoyuncak.web.tr/gel-oyna-kalp-puzzle.html
Resimdeki gördüğünüz kırmızı kılavuzdaki oyunu tanıtım metni:
Neler neler yazılmış çizilmiş Kırık Kalpler üzerine. Oyunda da zaman zaman kalpler kırılmış, kimi zaman birbiriyle yarışırken. Ama kırık kalplere de iyi gelmiş oyun, unutulmuş kırgınlıklar, tamir olmuş kalpler yine oyunda. Oyunlar binlerce yıldır kullanılmış, toprakla, tahtayla,taşla oynamış çocuklar.
Küçük çocukların birbiriyle oyun
oynadıkları anaokulu kurulmuş dünyada ilk kez Friedrich Fröbel tarafından “Kindergarten”
denmiş adına” çocukların bahçesi” anlamına gelen. Tahta geometrik şekilleri çocuklar oyunda
kullanmış. İlk İtalyan kadın doktoru, ünlü pedagog Maria Montessori ise o
geometrik şekiller ve başka malzemeler okullara eğitim aracı olmuş, kolaydan
zora doğru çalışmış M.Montessori'nin geliştirdiği eğitim malzemeleri ile
çocuklar.
"Tek başıma yapmama yardım et" sözleri Montessori pedagojisine
damgasını vurmuş. Çocuklar, tek başına da başkalarıyla topluca da oynamışlar,
keşfetmişler. Birbirleriyle rekabet etmemiş çocuklar, daha az kırılmış
kalpler... Kalpleri tamir etmek zaman, emek ister ve sabır gerektirir. Kırılan
yerine konsa da eskisi gibi olmaz, ama başka güzellikte bir yolculuğa
dönüşüverir. Kalp pazılın parçaları da birleştirilirken birçok farklı şekil
ortaya çıkmış . Dilersen işe şu kırık kalbi onarmakla başla ve sonra da hayallerini katıp ne kadar onunla
ne kadar zengin bir dünya yaratabileceğini
keşfet. İster tek başına ister topluca GEL OYNA
-Kalbimi kırdın Konuşma benimle.
- Çıkıktır o kırık olsa dayanamazsın. dense de kalpleri kırmamaya gayret edelim, özellikle önemsediklerimizin, sevdiklerimizin...
Şule Şenol
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder